تفلون مایع چیست و معایب تفلون مایع فورس در شیرآلات و اتصالات
چسب مایع که برای آب بندی لوله ها و اتصالات فلزی استفاده می شود. این محصول جایگزینی برای نوار تفلون، خمیر و کنف است و یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در آب‌بندی لوله و اتصالات می‌باشد.

تفلون مایع چیست و معایب تفلون مایع فورس در شیرآلات و اتصالات 

تفلون مایع چیست؟

تفلون مایع فورس برای آب بندی  اتصالات فلزی، پلاستیکی و پلی اتیلن از دمای 50- تا 200+ درجه سانتیگراد مورد  استفاده قرار می گیرد. برای جلوگیری از نشت هر سیال (آب - گاز- مواد نفتی - مواد شیمیایی بجز اسید) مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین در مقاطعی که از این محصول جهت آب بندی استفاده می شود، مقاومت بالایی در برابر ارتعاشات و لرزش دارد که میتوان ادعا کرد بهترین آب بند موجود در بازار می باشد. این محصول از خانواده  چسب های آناروبیک (بی هوازی تک جزئی) است و دارای ساختاری فاقد حلال می باشد  این محصول برای عایق بندی و ثابت نمودن اتصالات فلزی ، پلاستیکی و پلی اتیلن و قطعات با روکش فلزی به صورت ویژه فرمول بندی گردیده است. چسب های بی هوازی، در حین تماس با اکسیژن در هوا پایدار . در حقیقت این نوع چسب ها در غیاب اکسیژن شروع به واکنش می نماید .
هنگامی که این چسب در میان دو قطعه که در هم قفل می شوند قرار می گیرد در اثر عدم تماس با اکسیژن و ایجاد خلأ شروع به واکنش کرده و بعد از گذشت 3 دقیقه در محل مورد نظر سفت می شود، که جهت باز شدن مجدد اتصال مورد نظر بعد از گذشت 3 دقیقه حتما نیاز به آچار خواهید داشت.

نقد و بررسی تفلون مایع فورس 5543

تفلون مایع فورس 5543 نیمه غلیظ بوده ، و به دلیل مقاومت متوسط، قابلیت باز شدن مجدد پس از آب بندی کامل را دارا می باشد. استفاده راحت و آسان یکی از  ویژگی هایی است که این محصول را از سایر محصولات (نوار تفلون - خمیر -کنف) متمایز می کند. محصول زیر را می توان برای لوله های انتقال آب، روغن، هوا، مایعات، گاز و لوله های انتقال مواد شیمیایی بجز اسید  استفاده کرد. به علت مایع بودن این تفلون هنگام پیچیدن رزوه،کل رزوه ها را می پوشاند و عمل آب بندی به صورت کامل انجام میگیرد.با توجه به اینکه تفلون مایع فورس مقاومت نا چیزی نسبت به حرکت دارد ، می توان اتصال را با دست و بدون آچار محکم کرد و در زاویه دلخواه قرارداد و با حرکت یک اتصال،دیگر اتصالات کناری همراه آن نمی چرخند و هر اتصال در جهت مناسب خود قرار می گیرد.
تفلون مایع فورس 5543 یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت فورس ترکیه می باشد که از محبوبیت بالایی نزد فروشندگان،استاد کاران تاسیسات برخوردار می باشد و  استفاده از آن فرمول شیمیایی آب را تغییر نمی دهد و آب مورد نظر قابل آشامیدن است.
این محصول مناسب همه سیالات می باشد؛ لذا در لوله کشی هایی که وظیفه انتقال مواد شیمیایی ، روغن ، آب و... را بر عهده دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه: زمانی که از تفلون مایع فورس برای آب بندی دو لوله نر و ماده استفاده می کنید ، حتما محل مورد نظر را تمیز کنید تا تفلون به درستی آب بندی شود و در اتصالات غیر فلزی باید رزوه ها را تا انتها ببندید.

آب بندی تفلون مایع

مدت زمان آب بندی تفلون مایع

مدت زمان خشک شدن و آب بندی اولیه در اتصالات برنجی کمتر از ۳۰ ثانیه رخ میدهد.این مدت زمان در اتصالات فولادی بین 1 تا 2 دقیقه، فولاد گالوانیزه بین 5 تا 8 دقیقه، استیل بین 2 تا 4 دقیقه و زمان آب بندی اولیه در فلز آلومینیوم بین 10 تا 17 دقیقه،اتصالات پلاستیک، پی وی سی و پلی اتیلن بین 30 تا 50 دقیقه می باشد. قدرت جسبندگی تفلون مایع فورس بسیار بالاست، بطوریکه امکان باز کردن اتصالات بعد از خشک شدن با دست وجود ندارد.تفلون مایع فورس از نوع چسب های آناروبیکی بازشونده هستند، از این رو میتوان به راحتی اتصالات را بعد از 24 ساعت با آچار و ابزار مناسب باز کرد.دلیل گذشت زمان 24 ساعت برای باز کردن این است که نمودار قدرت چسبندگی این تفلون در 12 ساعت اول به اوج قدرت چسبندگی خود رسیده و بعد از گذشت 12 ساعت دوم به حد چسبندگی متوسط میرسد و باز کردن اتصال آسانتر میگردد.

جهت خرید این محصول کلیک کنید

تفلون مایع

تفلون مایع فورس 5543 حجم 15 میلی لیتر

تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 15 میلی لیتر فروش نسبتا بالایی ندارد و از محبوبیت بالایی برخوردار نیست، اما نوع مواد استفاده شده و ویژگی آن با سایر متفاوت نیست. تعداد تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 15 سی سی در کارتنک 24 عدد و در کارتن مادر 144 عدد است.

تفلون مایع

تفلون مایع فورس 5543 حجم 50 میلی لیتر

پر فروش ترین حجم تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 50 میلی لیتر می باشد توسط فروشندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است. وزن تفلون مایع فورس کد 5543 حدود 1 کیلو گرم است و تعداد آن در کارتن کوچک 10 عدد و در کارتن بزرگ 120 عدد می باشد.

تفلون مایع

تفلون مایع فورس 5543 حجم 250 میلی لیتر

این حجم تفلون مایع فورس بیشتر مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد و توسط این اشخاص از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 250 سی سی معمولا در کار های سنگین مانند آب بندی کردن لوله و اتصالات سایز بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد
تعداد این حجم در کارتنک 6 عدد و در کارتن مادر 36 عدد می باشد.

ویژگی های تفلون مایع 5543

پر کاربرد، قابل باز کردن مجدد، مناسب تمام سیالات طبق استاندارد 1-751 TSE EN. این محصول برای آب بندی لوله های فلزی بزرگ صنعتی قابل استفاده است. دارای تاییده های جهانی برای آب آشامیدنی و تاسیسات گاز ، دارای استاندارد CE اروپا (قابل استفاده برای انواع گازها)، DVGW آلمان برای آب آشامیدنی، استاندارد TSE ترکیه، استاندارد کشور روسیه، دارای ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, SGS

فیلم آموزش استفاده از تفلون مایع فورس 5543

1- حدود 2 دنده اول بیرونی قسمت مادینگی را آغشته به تفلون مایع می کنیم
2- یه نوار نازک از سمت بالای دنده تا پایین ترین دنده قسمت نرینه اتصالات را نیز آغشته به تفلون مایع می کنیم.
3- دو اتصال نرینه و مادینه را بدون استفاده از ابزار و فقط توسط دست محکم می کنیم.
4- در هر جایی که اتصال دو قطعه از حرکت ایستاد دیگر نیازی به ابزار نیست.
5- آب گیری سیستم با توجه به دستور العمل درج شده در بسته بندی و ظرف تفلون مایع نوشته شده و بر حسب فشار آب مورد مصرف یا بزرگی و کوچکی اتصالات با توجه به دستور العمل صبر می کنیم . سپس این اتصال قابل استفاده می باشد.

فروشگاه اینترنتی

 
 

دانلود کاتالوگ تفلون مایع فورس 5543 

 نقد و بررسی قفل رزوه فورس 5542 ( تفلون مایع فورس 5542 )

چسب مایع که برای آب بندی لوله ها و اتصالات فلزی در دمای بالا تا 200 درجه سانتیگراد استفاده می شود. به جلوگیری از نشت گاز یا مایع در لوله های فلزی کمک می کند و همچنین از شل شدن در اثر لرزش جلوگیری می کند. محصول عایق بندی و چسب بی هوازی تک جزئی و دارای ساختاری فاقد حلال بوده دارای تکنولوژی پیشرفته می باشد. این محصول برای عایق بندی و ثابت نمودن فلزات و قطعات با روکش فلزی به صورت ویژه فرمول بندی گردیده است. چسب های بی هوازی، در حین تماس با اکسیژن در هوا پایدار میباشند.

محصول، در میان دو قطعه فلزی که در هم قفل می شوند قرار گرفته و هنگامی که تماس با اکسیژن پایان یافت، واکن بسپارش آغاز می گردد و یک الیه مقاوم در برابر نیرو، لرزش و فشار ایجاد می نماید.

مشخصات قفل رزوه فورس 5542

تفلون مایع RFORCE EMS 5542 یک عامل عایق بندی بی هوازی با قدرت باال و با ویسکوزیته متوسط کم می باشد. به دلیل دارا بودن فرمول تیکسوتروپ، از جاری شدن محصول پیش از یکی شدن قطعات جلوگیری می نماید. در قطعات دنده دار به راحتی اعمال می گردد.
به دلیل دارا بودن فرمول ویژه، تفلون مایع 5542 در اموری که نیاز به مقاومت در برابر فشار باال و... و یا مقامت در برابر روغن ها وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس استاندارد 1-751 EN TSE ، برای اتصاالت پیچی متالیک نوع H مناسب می باشد. محصول پس از آنکه کامال سفت شد در برابر حرارت های باال مقاومت فوق العاده از خود نشان می دهد.
سرعت تنظیم بسیار بالا حتی در دماهای سرد (0 درجه سانتیگراد).
قطعات ثابت را می توان با استفاده از ابزار دستی جدا کرد

قفل رزوه

قفل رزوه 5542 حجم 15 میلی لیتر

تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 15 میلی لیتر فروش نسبتا بالایی ندارد و از محبوبیت بالایی برخوردار نیست، اما نوع مواد استفاده شده و ویژگی آن با سایر متفاوت نیست. تعداد تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 15 سی سی در کارتنک 24 عدد و در کارتن مادر 144 عدد است.

تفلون مایع فورس

قفل رزوه 5542 حجم 50 میلی لیتر

پر فروش ترین حجم تفلون مایع فورس کد 5543 حجم 50 میلی لیتر می باشد توسط فروشندگان از محبوبیت بالایی برخوردار است. وزن تفلون مایع فورس کد 5543 حدود 1 کیلو گرم است و تعداد آن در کارتن کوچک 10 عدد و در کارتن بزرگ 120 عدد می باشد.

قفل رزوه

قفل رزوه 5542 حجم 250 میلی لیتر

این حجم تفلون مایع فورس بیشتر مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد و توسط این اشخاص از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. تعداد این حجم در کارتنک 6 عدد و در کارتن مادر 36 عدد می باشد.

جزئیات فنی قفل رزوه فورس 5542

میانگین زمان پردازش 10 دقیقه ( شرایط 22 درجه سانتیگراد)
رنگ قرمز
ویسکوزیته 7000 CPS  در 20 دور در دقیقه

کاربرد های تفلون مایع 5542

شبکه های لوله فلزی نصب شده که انواع آب، روغن، گریس و بسیاری از مواد شیمیایی از آن عبور می کند
مخازن تحت فشار
کمپرسورهای هوا
سیستم های هیدرولیک و مخازن
مناطقی که مقاومت در برابر لرزش مورد نیاز اس
مناسب برای اتصالات رزوه ای فلزی نوع

فروشگاه اینترنتی

قفل رزوه

امکانات که تفلون مایع فورس 5542 دارد

  • مناسب برای اتصالات رزوه ای فلز و پلاستیک به فلز

  • گواهینامه NSF, WRAS , DVGW , TSE مناسب برای شبکه های آب آشامیدنی

  • فرمولاسیون ضد چکه آن هیچ مشکلی ندارد

  • خواص آب بندی خود را در برابر ضربه و لرزش تا مدت ها پس از استفاده حفظ می کند

آموزش استفاده از قفل رزوه فورس 5542

1- اطمینان حاصل کنید که قطعات تمیز، خشک و عاری از روغن و گریس هستند.
2- با برس یا مستقیماً از لوله اعمال می شود.
3- چسب را با چرخش 360 روی سه نخ اصلی اتصالات نر و ماده بمالید.
4- از یک دستمال جاذب برای پاک کردن ترکیب اضافی اتصال در جهت نخ استفاده کنید.
5- قطعات را مونتاژ کنید و به مدت 24 ساعت در دمای 22-24 درجه سانتیگراد نگه دارید تا از پخت کامل ترکیب اتصال اطمینان حاصل کنید.
6- برای جدا کردن قطعات، از ابزارهای دستی برای جدا کردن قطعات جفت استفاده کنید.
7- هنگامی که در دمای اتاق به سختی از هم جدا می شود، حرارت موضعی را تا رسیدن به 250 درجه سانتیگراد اعمال کنید و در حالی که گرم است از هم جدا کنید. سپس هر گونه چسب خشک شده باقیمانده را به صورت مکانیکی جدا کرده و با حلال مناسب، استون، قطعات را تمیز کنید.

فروشگاه اینترنتی 

 
 

تفلون مایع فورس 5577 

این محصول جایگزینی برای نوارتفلون، خمیر و کنف است و یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در آب‌بندی لوله و اتصالات می‌باشد. مایع غلیظ، با مقاومت متوسط هنگام باز کردن، قابلیت باز شدن مجدد، آب بندی لوله و اتصالات تفلون مایع فورس کد 5577 یک نوع تفلون مایع است و محصولی مانند چسب قطره ای است. یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت فورس ترکیه تفلون مایع کد 5577 می باشد که از بهترین مواد اولیه در عرضه بازار همراه با فناوری و تکنولوژی روز دنیا تولید و به بازار های گوناگون عرضه می کند.
مدت زمان آب بندی شدن تفلون مایع کمی بیشتر از نوار تفلن می باشد؛ به طوری که تفلون مایع هر بار مورد استفاده قرار می گیرد حدودا مدت 15 الی 60 دقیقه زمان لازم است. ولی برای آب بندی نهایی مدت زمان 20 الی 24 ساعت را لازم می باشد. پس تنها عیبی که تفلون مایع فورس کد 5577 نسبت به تفلون نواری دارد ، سرعت آب بندی آن  است.اما باید در نظر داشت که در ازای مدت زمان کمی بیشتر ، با آب بندی بسیار قوی تری با تفلون نواری مواجه خواهیم شد.
این نکته را در نظر داشته باشید که این محصول را برای آب‌بندی لوله‌ها و اتصالات انتقال مواد شیمیایی غیر خورنده استفاده کنید. این آب‌بند تفلون مایع بسیار پرکاربرد برای تمام سیالات مناسب است و برای آب‌بندی لوله‌های فلزی بزرگ صنعتی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. از این محصول برای لوله‌های انتقال آب، هوا، روغن، مایعات و لوله‌های انتقال مواد شیمیایی با رزوه‌های فلزی و هر اتصال غیرفلزی ازجمله پلی‌اتیلن می‌توان استفاده کرد.

این محصول قدرتمند (آب‌بند لوله و اتصالات تفلون مایع فورس) با ضریب اطمینان بالا قابلیت تحمل فشار تا ۷۰۰ بار را دارد.

تفلون مایع چیست و معایب تفلون مایع فورس در شیرآلات و اتصالات
پوریا صادقی دیزجی 16 شهریور 1401
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
چسب کاشت میلگرد EM PLUS
چسب کاشت بولت فیشر چسب‌های دوجزئی بر پایه‌ی رزین اپوکسی و هاردنر است و در دو محفظه‌ی جداگانه قرار دارند که هنگام تزریق با یکدیگر مخلوط می‌شوند و یک ملات سخت و مقاوم را تشکیل می‌دهند.